“E ardhmja e Volkswagen është në rrezik”. Kur Thomas Schäfer, shefi i ri i kësaj kompanie, i bëri një prezantim ekipit të tij drejtues në fillim të korrikut, ai nuk i zgjidhi problemet. Kostot e larta, kërkesa në rënie, konkurrenca në rritje, ishin vetëm disa nga lista. “Çatia është në zjarr,” paralajmëroi ai, duke i dhënë zë një prej thirrjeve më të theksuara në historinë e fundit të biznesit nga Stephen Elop, shef i Nokias, i cili në vitin 2011 e krahasoi kompaninë e tij me një “platformë djegëse” pak pasi mori drejtimin në këtë kompani, për t’u bërë më pas prodhuesi më i madh në botë për celularë.
Në rastin e Nokias, “thirrja për tu zgjuar” nuk ndihmoi. Disa vite më vonë firma u shpërbë dhe biznesi i saj i telefonisë celulare iu shit Microsoft-it, i cili që atëherë e mbylli atë.
A mund të pësojë vërtet një fat të ngjashëm VW, kompani kjo e cila zotëron 9 brende të tjera, apo edhe industria më e fuqishme e Gjermanisë në tërësi? Dhe nëse do të ndodhte, çfarë do të thoshte kjo për ekonominë më të madhe të Evropës?
Një gjë e tillë në industrinë e makinave duket e pamundur. Në vitin 2022, Volkswagen ishte prodhuesi më i madh i makinave në botë për nga të ardhurat. Më 27 korrik u raportua se shitjet u rritën me 18% në gjysmën e parë të 2023, nga viti në vit, në 156 miliardë euro.
BMW dhe Mercedes-Benz, dy shqetësimet e tjera të mëdha të automobilave të Gjermanisë, janë në gjendje të mirë.
Megjithatë fatkeqësia nuk është më e paimagjinueshme. Industrialistët gjermanë po ndiejnë ankth të vërtetë për të ardhmen. Në korrik, një indeks i besimit të biznesit nga Ifo Institute, ra për të tretin muaj radhazi. Shefat gjermanë i bëjnë jehonë listës së shqetësimeve të zotit Schäfer dhe shtojnë shqetësime të tjera, nga burokracia e prishur deri te gjeopolitika delikate e tregtisë me Kinën.
Prodhuesit e makinave janë më të ekspozuar ndaj këtyre sfidave se shumica e industrive, pasi atyre u duhet të negociojnë disa transformime njëherësh. Individët e industrisë pranojnë se fabrikat do të duhet të tkurren apo edhe të mbyllen, ashtu si shumë furnizues, veçanërisht ata që prodhojnë pjesë për motorë me djegie të brendshme.
Industria gjermane e makinave duhet të trajtojë gjithashtu problemin e saj në rritje të Kinës. Duke përfituar nga rritja e shpejtë e gjigantit aziatik në dekadat e fundit – në gjysmën e dytë të vitit 2022, tre kompanitë e mëdha gjermane të makinave realizuan rreth 40% të të ardhurave të tyre atje, duke pasur frikë për një përmbysje që mund të ndodhë.
Volkswagen sapo ka ulur parashikimin e tij të ofrimit global, kryesisht për shkak të ngadalësimit të shitjeve në Kinë.
Gjeopolitika mund t’i përkeqësojë gjërat. Dhe rivalët kinezë kanë filluar të zgjerohen jashtë vendit, veçanërisht në Evropë.
Vitin e kaluar, për herë të parë, Kina eksportoi më shumë makina se Gjermania: përkatësisht rreth 3 dhe 2.6 milionë automjete.
Të gjitha këto probleme po bashkohen në Wolfsburg, shtëpia e selisë së Volkswagen-it – dhe çatisë së zotit Schäfer.